FOCUS JAM2 - 1. jazda

Už tretí deň jazdíme v Španielsku a až teraz sa nám do rúk dostáva najočakávanejší bike tohto roka - ebike FOCUS JAM2 s novým pohonom Shimano STEPS E8000, revolučným dizajnom s plne integrovanou batériou a ešte revolučnejśím konceptom 1 alebo 2 batérií s kapacitou od 376 do 758 Wh.

FOCUS JAM2 PRVÁ JAZDA - MALORKA

Už tretí deň jazdíme v Španielsku a až teraz sa nám do rúk dostáva najočakávanejší bike tohto roka - ebike FOCUS JAM2 s novým pohonom Shimano STEPS E8000, revolučným dizajnom s plne integrovanou batériou a ešte revolučnejśím konceptom 1 alebo 2 batérií s kapacitou od 376 do 758 Wh.

Keďže sme predpokladali zvýšený záujem o biky a je nás tu veľa, makáme na raňajky a hneď po tom vybrať biky. Mám(e) šťastie, uchmatol som  svoju veľkosť XL v najvyššej výbave a navyše s označením Mike Kluge, t.z. bike samotného majstra sveta(!), ktorý ale dnes na šťastie ide so skupinou na klasických MTB.

Nastavujem výšku teleskopky na max, sedí sa mi dobre. Bike pôsobí dlhý dole a krátky hore ,ale nemám výhrady a pozíciu už meniť nemusím.

Kým čakáme na miestneho trailového vodcu, skúmame bike. Dizajn na jednotku s hviezdičkou, vôbec nevyzerá ako ebike, rámy vyzerajú skvelé, pluskový rozmer biku jednoznačne sluší viac ako 29". Z dvoch ponúkaných farieb nakoniec prekvapivo pre seba samotného by som vybral šedo-modrú s lesklým lakom.

Vyrážame od mora ku kopcom, prvé 3 km sú po miestnych asfaltkách medzi poliami. Všetci si tak skúšame prepínanie režimov a elektronické radenie. Keďže sa jedná o Shimano, všetko je už známe a intuitívne. Bikuje sa ľahko, ale nikto neprekračuje 25km/h, kedy by už musel šlapať sám:-). Motor sa zdá byť tichý a citlivý, rozmer 27,5+ nijako nepociťujem.

Začína stúpanie do prvého kopca. Postupne všetci prechádzame z ECO na TRAIL, niektorím už vidím na displeji aj BOOST. Ten si s pribúdajúcim sklonom prepínam aj ja a začínam sa smiať, idem do svahu 14km/h, s úsmevom na tvári. Prvé dotyky s terénom potvrdzujú to čo sme dostávali na prezentáciach - nový systěm pruženia zadnej stavby F.O.L.D. funguje v prvých 20% neskutočne citlivo bez reálneho progresívneho zapojenia tlmiča a žehlí taker všetko drobné pod nami. Dostávame sa na trailík, ktorý mi pripomína vyschnuté koryto potoka - stredné a väčšie kamene sú tu v prevahe. Vodca sa mi vzďaľuje - to pre mňa znamená červenú zástavu - podradím na ťažší prevod, zapnem TRAIL a začínam seriózne makať. Rýchlosť rastie na 20 až 22 km/h, ja "šprintujem" hore trailom po ostrých šutroch veľkých ako pecne chleba, na ideálnu stopu kašlem a mojim  jediným limitom je moja kondička, bike by zniesol aj viac. Ide ako šialený, je mu úplne jedno cez čo sa ide. BOOST si nedávam, v tejto situácii by mi dával viac výkonu ako by som chcel, pri režime TRAIL bike cítim oveľa lepšie a mám pocit akoby aj on mňa. Už teraz sa mi režim TRAIL javí ako ideál. Nasleduje "stojka" do kopca, odhadujem miestami 18 až 20% stúpanie medzi farmárskymi domami. Tu si dávam TURBO a idem čo to dá. Na izbe v ten večer zisťujeme, že sme dali KOM (vie kto pozná aplikáciu STRAVA, KOM = King Of Mountain - teda najlepší čas na danom úseku vôbec). Z batérie mi zmizli 2 čiarky(z piatich). Sme na hrebeni a čaká nás zjazd.  Znižujem si teleskopku. Podklad nie je môj obľúbený, je sucho a jazdíme zväčša po kameňoch rôznej veľkosti, prachu a piesku. Na mojom klasickom 29" hardtaily by som si tu dával veľký pozor. Keďže idem v skupine a vidím ako idú predo mnou, idem rovnako rýchlo a odvážne. Pluskové kolesá držia s istotou, brzdy moc neriešim, ani raz nemám pocit strachu z rýchlosti. Po 2 rokoch na hardtaile mi 140mm pripadá ako definícia nekonečného zdvihu (a pohodlia:-)), nemám šancu sa dostať na limit. Je to opojné. Pripadám si ako vo Ferrari, ale so sedadlom z Rolls Royce. Postupne si vyskúšame viacero výšľapov a zjazdov. Baví nás to všetkých, na každom z cca 20 ľudí to je ja jasne vidieť. Vytvárajú sa skupinky / dvojice , ktoré pri presunoch diskutujú o JAMoch. Veď aj je o čom.

Po 3 hodinách a vraciame do hotela. Na displeji mám ešte jednu čiarku (aj keď už červenú). Náš dnešný výjazd mal 45 km a výškových 800m. Tú "paličku" považujem za veľmi slušný výsledok na "iba" 376 Wh batériu s ohľadom na moju hmotnosť (94kg), výškové metre a štýl jazdy.

Je možné že nebudem/neviem byť objektívny, ale JAM2 ma dostal. FOCUS píše , že JAM2 je JAM Squared - teda JAM "na druhú". Niečo ako mocnina zážitkov, nová dimenzia jazdenia a toto je asi tá najlepšia definícia toho, čo som s JAM2 zažil. Je to niečo, čo som doteraz nevedel, že existuje. Inak povedané  MORE zábavy a posunutie svojich schopností o úroveň vyššie. Spojenie 4 zásadných novátorskych vecí - vynikajúceho rámu s novým odpružením, super citlivého motora Shimano STEPS, konceptu 1 (plne integrovanej) alebo 2 batérií a pluskového rozmeru je pre mňa najväčším bikovým počinom za posledné roky. Nikdy som nečakal, že si úprimne budem želať ebike. Stalo sa. Už je objednaný  a neviem sa dočkať!

Sledujte našu stopu...

Zaregistrujte sa do Newsletra a neunikne vám žiadna novinka.