Môj prvý kontakt s FOCUS JAM2 Pro Plus.

26. apríl 2017

 Ako zarytý bajker som dlho hovoril, že elektro nie je nič pre mňa a pozeral som sa trochu s dešpektom na ľudí, čo takto „pajchlovali“.

Pred nedávnom mi v predajni Velocity udrel do oka zvláštny stroj, pri ktorom som chvíľu nebol istý, či mu nechýba batéria a pýtal som sa predavača, či im ju náhodou neukradli. Vysvetlil mi že nie, tá je ukrytá priamo v ráme e-bajku. To vyvolalo moju zvedavosť ...

 Ako zarytý bajker som dlho hovoril, že elektro nie je nič pre mňa a pozeral som sa trochu s dešpektom na ľudí, čo takto „pajchlovali“.

Pred nedávnom mi v predajni Velocity udrel do oka zvláštny stroj, pri ktorom som chvíľu nebol istý, či mu nechýba batéria a pýtal som sa predavača, či im ju náhodou neukradli. Vysvetlil mi že nie, tá je ukrytá priamo v ráme e-bajku. To vyvolalo moju zvedavosť a začal som ho chodiť obzerať a až tak, že sa mi dostal na testovaciu jazdu vďaka ochote majiteľa Velocity priamo najvyšší model e-bajku Focus Jam2 Pro Plus vo veľkosti XL.

Priznám sa, že som nevedel skoro vôbec čo od toho čuda čakať, ale skutocnosť predćila akékoľvek prečítané skúsenosti z testovacích portálov. Prvých cca 30 minút cesty z predajne na Kamzík som sa s ním zoznamoval, stláčal páćky, tlačítka a testoval fičúry. Výšľap na Kamzík bol úplne v inej tepovej frekvencii ako som bol zvyknutý z bežného hardtailu , ani len bundu som si nerozopol a to obvykle v polke tejto lesnej štreky hľadám ešte daľśie 3 prevody, externé chladenie a bočné sanie pre pľúca.

Zjazd z Kamzíku k jazerám bol ešte v miernom kŕći   ale na Cerovke som to poriadne rozbalil a fakt som občas musel zastať aby som sa poštípal či sa mi nesníva.

Keďže Cerovku mam pojazdenú na hardtaile, viem to presne porovnať, ten pocit z jazdy. Na tomto stroji neriešim kamene alebo korene, bežné jamy a podobne zbytočnosti, proste dovolí vam oveľa viacej.   

Široké 2,8“ gumy držia ako prilepené, pohon na stupni ECO jemne pomáha a Vám nemizne úsmev miešaný s užasom z tváre. Na dlhých tiahlych úsekoch dokonca úplne vypínam motor a bajk mieri nezmenenou rýchlosťou až sa musím presvedčiť, či som pohon fakt vypol. Toto považujem za veľmi pozitívnu vlastnosť, že je možné šľapať aj na čisto ľudskú silu a tým pádom rastie pouziteľnosť Focusu  a rádius prípadného výletu.

Nie je problém vyletieť v zákrute zo singla pretože rýchlosť na tacháči pri prejazde je úplne na iných číslach, preto si človek musí dať pozor aby ho fyzika neposlala v kotrmelcoh medzi stromy. 

Brzdy a tlmiče stíhajú , napriek tomu že moja hmotnosť s batohom je 120kg.

Ked testovať tak už poriadne.

Keď som druhýkrát vybehol na TRAIL a BOOST móde na Kamzík po asfaltke a opálil mladých chrtov čo tam trénovali na karbónoch na preteky tak som mal jemne škodoradostný úsmev na tvári. Prišli sa pozrieť na to čudo a prerasteného týpka, ktorý ich čakal v bufete na vrchole . Samo že sa dali do kľudu, keď zistili, že je to e-bajk, lebo na prvý pohľad a v tej rýchlosti je to hodne ťažko rozoznateľné.

Druhý zjazd po štreke nazvanej Deer Hunter(aplikácia Strava) popod lanovku už absolvujem v úplne inom nastavení. Plný kotel brzdy horia, tlmiče odfukujú.

Najazdil som 30km s prevýšením 800m za cca 1:40 a z 5 dielikov na batérii mi tam svietili ešte 2, čo pri mojej váhe a spôsobe testu považujem za výborný výsledok. 

Moj záver je jednoznačný.

Toto je moj ďaľší bajk . (Bez kompromisov)

 

Poznámka-Toto je autentický text od autora recenzie, ktorý sme nijako neupravovali ani neovplyvňovali. Za chyby či názory nezdopovedáme. Recenzie majú slúžiť čitateľom, klientom a ľuďom, kt. majú záujem o elektrobicykle či zvažujú ich kúpu.

Sledujte našu stopu...

Zaregistrujte sa do Newsletra a neunikne vám žiadna novinka.